יום שישי, 10 בינואר 2014

מספרי רורשאך


מספרים גורמים לכל אחד מאתנו להגיב עליהם באופן אישי, כמו במבחן רורשאך. הנה מה שג'ואנה גארט כתבה לי בנוגע לאפס שעשוי משני קווים מעוגלים כמו ( ):
"בכל פעם שאני רואה את הסמל הזה אני חושבת על הירח. אפשר לכתוב
( (( ((( (((( () )))) ))) )) )
כדי לסמל את השלבים השונים של הירח. שמתי לב שהקלדתי באופן לא מודע חמישה סטים מכל צד של סמל הירח המלא. אני מניחה שהייתי יכולה גם לייצג אותו בדרך זו:
( (( ((( (((( ((((())))) )))) ))) )) )

אבל מדוע כתבתי זאת באופן לא מודע? התשובה היא פשוטה: זה קשור לאופן שבו המוח מותאם לידיים. אם אני מצמידה את כפות הידיים כך שהן נוגעות זו בזו בפרקים ובאצבעות, ומאפשרת להן להירגע בטבעיות, הן יוצרות את הסמל הזה ( ) . אבל איך אתה מסמל את הירח החדש ? איך אתה מסמל את העדרו של הירח לאחר שחרמש הכסף האחרון נעלם ? איך אתה מייצג משהו שהוא בלתי נראה לעין, שאינו מוכר למוח האנושי, שבכל זאת עדיין קיים? איך אתה מייצג את כל האפשרויות האינסופיות הבלתי נראות והבלתי ממומשות שהמוח יכול לדמיין ושהידיים יכולות לברוא?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה