יום שישי, 27 ביוני 2014

שלש ושש

המספר 666, שלש פעמים שש, הוא בעל חשיבות מיוחדת לנוצרים בגלל שהוא מייצג אצלם את הסיטרא אחרא, את השטן, את המתנגד לישו, את הANTI CHRIST. וראוי לזכור ברקע שמקורו של השש בשלוש, שמוסיף את עצמו לעצמו, והמספר שלוש בנצרות מייצג את ישו, שהוא השלישי בשילוש הקדוש.
אבל אצל הנוצרים הרעיון של הקשר שבין השש לשלוש הוא כבר יד שנייה, שכן הוא מופיע ביהדות כמה וכמה פעמים:
"וַיְהִי מִשְׁקַל הַזָּהָב אֲשֶׁר בָּא לִשְׁלמה בְּשָׁנָה אֶחָת שֵׁשׁ מֵאוֹת שִׁשִּׁים וָשֵׁשׁ כִּכַּר זָהָב" (מלכים א, יד, י).
123 מופיעים בפסוק (קהלת ד, ט- יב) : טוֹבִים הַשְּׁנַיִם מִן הָאֶחָד... וְהַחוּט הַמְשֻׁלָּשׁ לֹא בִמְהֵרָה יִנָּתֵק, שהרי:
1+2+3=6
1.2.3=6
במשנה (מסכת אבות, פרק א משנה ב) מעמידים את העולם על שלשה דברים ("על התורה, ועל העבודה, ועל גמילות החסדים", ולרעיון הזה יש הצדקה גאומטרית כי העולם מורכב משלושה ממדים ומששה כיוונים (ימין שמאל, פנימה והחוצה, מעלה ומטה). 
בתלמוד (מסכת סנהדרין, צז, ב) מעמידים את העולם על ל"ו צדיקים שבזכותם מתקיים העולם. בגימטרייה למ"ד ערכה 30 ובצמצום ,3 ואילו ו"ו ערכה 6. גם למספר 18 יש חשיבות מיוחדת ביהדות בגלל שבגימטריה
18= חי = שלש כפול שש.

האותיות שש מופיעות כשני שלישים מן המילה שלש, שמורכבת משלש אותיות שערך כל אחת מהן הוא שלש וביחד ערכן תשע, כך שהקשר ההדוק בין אברי הזרם של ה 369 בא לידי ביטוי בגימטריה של המילה שלש.

הערה של חיליק:
666 הוא מילוי של 36
36 הוא מילוי של 8 וריבוע של 6
קומבינציה מיוחדת שבאותו מספר נפגשים גם ריבוע וגם מילוי
 666 הוא פלינדרום שהמילוי שלו מורכב משני פלינדרומים: 222 111

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה