יום שבת, 3 בפברואר 2018

האיחוד הדיגיטלי של האותיות והמספרים

הדתיים מתייחסים אל כתבי הקודש שלהם כאל פרטיטורה להתנהלותם בחיים. כתבי קודש אלה מורכבים מאותיות. עולם האותיות מקביל לעולם המספרים שעליו מבוסס המדע.
ההתבוננות בתנ"ך וההתבוננות במספרים החלו בערך באותו זמן, בסביבות אמצע האלף הראשון לפני הספירה. מאז עברו כאלפיים וחמש מאות שנים, שבמהלכן התמחו המאמינים באותיות והמדענים במספרים. ובין המדע לבין האמונה נוצרה תהום שהתרחבה והתרחבה ככל שחלף הזמן.
כל זה השתנה, לכאורה, בלי שנשים לב, ביום ההולדת של העידן הדיגיטלי, ב 15 למרץ 1679, כי בתאריך זה פרסם גוטפריד ווילהלם לייבניץ את מאמרו על החשבון הבינארי. המצאה זו, שמבוססת רק על שני מספרים, על האפס ועל האחד, מאפשרת למחשב הדיגיטלי בן ימינו להפוך אותיות ומספרים למספרים בינאריים, ולהפוך מספרים בינאריים לאותיות ומספרים.
נדמה לי שאני מקליד טקסט והוא מיד מופיע לי על המסך, אבל בדרך לתוצאה הזאת המחשב הספיק, במהירות בלתי נתפסת, להמיר את הטקסט למספרים ולהמיר את המספרים לטקסט.
בנוסף המחשב ממיר למספרים גם את התמונה (הצילום) ואת הקול (את המוזיקה). מבחינתו ארבעת העולמות האלה הם מספרים.
האיחוד הזה מזכיר במקצת את החזון של הפיזיקאים לגלות את השדה שמאחד את הכבידה, הכוח האלקטרומגנטי, הכוח הגרעיני החלש והכוח הגרעיני החזק.
והנה, מתחת לאפם של הפיזיקאים, איחד לייבניץ (וכנראה בלי שהוא עצמו שם לכך לב) את ארבעת הכוחות הנפרדים של האותיות, המספרים, האודיו והווידאו.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה