Marc
Chagall, Homage to Apollinaire, 1911-12
שמן עד בד
המספרים אפס אחד ותשע על
השעון בציור
"הומאז' לאפולינר" של מארק שאגאל מסמנים לדעת הפרשנים את בריאת הזמן לאחר גירוש אדם וחווה מגן עדן. בטיוטות לציור זה המספרים היו תשע עשר ואחד עשרה. הופעת מספרים ואותיות בציור היא אחד מסימני ההיכר של הקוביזם. בנוסף, מזה שאדם וחווה מופיעים כייצור דו-מיני ניתן ללמוד ששאגאל הבין שהאחד שממנו נולדו כל המספרים האחרים הוא גם זוגי וגם אי זוגי.
"הומאז' לאפולינר" של מארק שאגאל מסמנים לדעת הפרשנים את בריאת הזמן לאחר גירוש אדם וחווה מגן עדן. בטיוטות לציור זה המספרים היו תשע עשר ואחד עשרה. הופעת מספרים ואותיות בציור היא אחד מסימני ההיכר של הקוביזם. בנוסף, מזה שאדם וחווה מופיעים כייצור דו-מיני ניתן ללמוד ששאגאל הבין שהאחד שממנו נולדו כל המספרים האחרים הוא גם זוגי וגם אי זוגי.
מקור התמונה: ויקיפדיה
Georges
Braque, the portuguese 1911
בהבדל מציורו של מארק שאגאל, שבו המספרים קשורים למציאות כשעות בשעון, בציור
"האיש הפורטוגזי" של ג'ורג' בראק המספרים מנותקים מהקשר מציאותי, ולצדם
מופיע גם הסמל של פיי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה